Барвінківська міська рада Харківської області

 

 

Головна
Історія міста
Керівництво
Графік прийому
Регламент
Депутатський корпус
Постійні комісії
Сесії ради
Регуляторна діяльність
Публічна інформація
Комісії виконкому
Розпорядження
Закупівлі за держкошти
Рішення виконкому
Плани
Адміністративні послуги

 

РІШЕННЯ(проект)

Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в межах міста Барвінкове

Відповідно до Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України «Про оренду землі», Протоколу № 2 робочої групи по обґрунтуванню зменшення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в межах м. Барвінкове від 05.08.2014р., керуючись законами України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та «Про місцеве самоврядування в Україні», міська  рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності по видам цільового призначення в межах міста Барвінкове Барвінківського району Харківської області (Додаток №1).

2. Дане рішення набирає чинності з моменту його оприлюднення на інформаційних стендах та сайті міської ради.

 3. Контроль за виконанням рішення покласти на комісії з питань землекористування, архітектури, будівництва та екології ( М.К. Прихода) та з питань планування, бюджету і фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі і побуту (Макаровська Л.В.)..

 

Міський голова                                                    О.О. Бало

 

Таблиця 1

№ п/п

Назва виду цільового призначення земель

Ставка орендної плати

1. Землі сільськогосподарського призначення

1.1.

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва

6

1.2.

Для ведення фермерського господарства

3

1.3.

Для ведення особистого селянського господарства

4

1.4.

Для ведення підсобного сільського господарства

4

1.5.

Для індивідуального садівництва

12

1.6.

Для колективного садівництва

12

1.7.

Для городництва

3

1.8.

Для сінокосіння та випасання худоби

12

1.9.

Для дослідних і навчальних цілей

3

1.10.

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

3

1.11.

Для надання послуг у сільському господарстві

3

1.12.

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

5

1.13.

Д ля іншого сільськогосподарського призначення

5

2. Землі житлової та громадської забудови

2.1.

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

3

2.2.

Для колективного житлового будівництва

3

2.3.

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

3

2.4.

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

3

2.5.

Для будівництва індивідуальних гаражів

12

2.6.

Для колективного гаражного будівництва

12

2.7.

Для іншої житлової забудови

3

3. Землі громадської забудови

3.1.

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування

3

3.2.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

3

3.3.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоровя та соціальної допомоги

3

3.4.

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

3

3.5.

Для будівництва та обслуговування будівель культурно-просвітницького обслуговування

3

3.6.

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

3

3.7.

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

9

3.8.

Для будівництва та обслуговування будівель туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

9

3.9.

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

9

3.10.

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

3

3.11.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів науки

3

3.12.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

3

3.13.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

5

3.14.

Для розміщення та постійної діяльності органів МНС

3

3.15.

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

3

4. Землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення

4.1.

Для збереження та використання біосферних заповідників

5

4.2.

Для збереження та використання природних заповідників

5

4.3.

Для збереження та використання національних природних парків

5

4.4.

Для збереження та використання ботанічних садів

5

4.5.

Для збереження та використання зоологічних парків

5

4.6.

Для збереження та використання дендрологічних парків

5

4.7.

Для збереження та використання парків-памяток садово-паркового мистецтва

5

4.8.

Для збереження та використання заказників

5

4.9.

Для збереження та використання заповідних урочищ

5

4.10.

Для збереження та використання памяток природи

5

4.11.

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

5

5. Землі оздоровчого призначення

5.1.

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів

3

5.2.

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

3

5.3.

Для інших оздоровчих цілей

5

6. Землі рекреаційного призначення

6.1.

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення

3

6.2.

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту

3

6.3.

Для індивідуального дачного будівництва

12

6.4.

Для колективного дачного будівництва

12

7. Землі історико-культурного призначення

7.1.

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини

3

7.2.

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

3

7.3.

Для іншого історико-культурного призначчення

3

8. Землі лісогосподарського призначення

8.1.

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг

5

8.2.

Для іншого лісогосподарського призначення

10

9. Землі водного фонду

9.1.

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

3

9.2.

Для облаштування та догляду за прибережними захисними спорудами

3

9.3.

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

3

9.4.

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

3

9.5.

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

3

9.6.

Для сінокосіння

12

9.7.

Для рибогосподарських потреб

6

9.8.

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

5

9.9.

Для проведення науково-дослідних робіт

5

9.10.

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідромеханічних, гідрометричних та лінійних споруд

3

10. Землі промисловості

10.1.

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємствам, що пов’язані з користуванням надрами

7

10.2.

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

3

10.3.

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств

3

10.4.

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд технічної інфраструктури

10

11. Землі транспорту

11.1.

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

7

11.2.

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства

7

11.3.

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

5

11.4.

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

10

12. Землі зв’язку

12.1.

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

7

12.2.

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд  об’єктів поштового зв’язку

5

12.3.

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд інших технічних засобів зв’язку

7

13. Землі енергетики

13.1.

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

3

13.2.

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

3

14. Землі оборони

14.1.

Для розміщення та постійної діяльності Збройних сил України

3

15. Землі загального користування

15.1.

Землі майданів, вулиць, громадських пасовищ, набережні, пляжі,парки, зелені зони, сквери, тощо

12

         

                   Секретар міської ради                                                 Г.В. Блудова

 

АНАЛІЗ

регуляторного впливу до проекту рішення Барвінківської міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в межах міста Барвінкове»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, оцінка важливості цієї проблеми.

Плата за землю є важливою умовою підприємницької діяльності. Від досконалості земельних відносин, зокрема рівня орендної плати, залежить зацікавленість суб’єктів у розвитку підприємницької діяльності. Згідно чинного законодавства в основі визначення плати за земельні ділянки несільськогосподарського призначення лежить грошова оцінка землі, яка встановлюється за визначеною методикою. Орендна плата є формою плати за землю, і на неї теж поширюється даний порядок. Отже орендна плата повинна визначатися залежно від грошової оцінки землі. Ставки орендної плати, які на сьогодні застосовуються міською радою при укладенні договорів оренди земельних ділянок затверджені рішенням Барвінківської міської ради ще в 2013 році. За даний період часу відбулися значні зміни в чинному законодавстві, тому положення діючого регуляторного акту не відповідають в повній мірі вимогам чинного законодавства, а тому не можливо забезпечити шляхом його подальшого застосування ефективне використання земельного фонду міста. За останні роки тенденції розвитку економіки України характеризувалися суттєвими інфляційними процесами. Так, сумарний індекс інфляції за 2005 рік склав 110,3%, за 2006 рік – 111,6%, за 2007 рік – 116,6%, за 2008 рік - 122,3%, за 2009 рік – 112,3 %, за 2010 рік – 109,1%, за 2011 рік – 104,1%, за 2012 рік – 99,8%, за 2013 рік – 100,5%, що відповідно зумовило фактичне здешевлення розміру орендної плати за земельні ділянки. Необхідно врахувати і той факт, що на території міста діє низький розмір орендної плати. Важливою передумовою перегляду діючих ставок є те, що усі вагомі складові витрат державної економіки порівняно до 2005 року збільшили свою вартісну межу. Отже, діючі у місті Барвінкове ставки орендної плати за землю є економічно необґрунтованими і не сприяють ефективному використанню земельних ресурсів. З метою ефективного використання земельних ділянок, отримання додаткових надходжень до бюджету від оренди землі, приведення у відповідність із нормами Закону України «Про оренду землі», Податкового Кодексу України, даним рішенням передбачається привести відносини з оренди землі на території міста у відповідність до норм чинного законодавства встановивши економічно обґрунтовані, справедливі, єдині ставки орендної плати, диференціації ставок в залежності від функціонального призначення земельної ділянки, приведення діючих договорів оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Метою державного регулювання є визначення критеріїв щодо встановлення чіткого механізму визначення розміру орендної плати за земельні ділянки, встановлення розміру орендної плати за земельні ділянки, що є власністю Барвінківської міської ради відповідно до Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», визначення порядку встановлення річної орендної плати при передачі в оренду земельних ділянок юридичним та фізичним особам міста, визначення порядку обрахунку річного розміру орендної плати, укладання договору оренди.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Альтернативним способом є:

- неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання);

- регулювання вищезазначеної проблеми на державному рівні;

- прийняття міською радою рішення «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в межах міста Барвінкове».

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до порушень норм діючого законодавства, вирішення проблеми за допомогою другої альтернативи в теперішній час не можливо, оскільки існуюче законодавство не регламентує детальний механізм визначення орендних ставок на земельні ділянки. Прийняття третьої альтернативи дасть можливість вирішати визначені проблеми в найбільш короткий термін, з найменшими витратами. Тому вона є прийнятною.

4. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акту.

Запропоноване регулювання забезпечує прозорість дій органів місцевого самоврядування по встановленню річної орендної плати за землі комерційного та іншого призначення.При прийнятті регуляторного акту будуть визначені розміри орендної плати за земельні ділянки, які будуть відповідати вимогам чинного законодавства, будуть більш соціально справедливі, а додаткові надходження до бюджету дадуть змогу направити більше коштів на забезпечення виконання власних повноважень органу місцевого самоврядування та соціальний розвиток територіальної громади

У випадку прийняття зазначеного регуляторного акта надходження до бюджету від оренди землі збільшаться на 200 тис. грн. за рік.

5. Цілі державного регулювання.

Прийняття запропонованого регуляторного акту передбачає вирішення наступних цілей:

- приведення нормативно-правового документу у відповідність до норм чинного законодавства;

- встановлення соціально-справедливих розмірів орендної плати за земельні ділянки;

- забезпечення ефективного використання земельного фонду міста в інтересах територіальної громади міста;

- збільшення надходжень до бюджету міста за рахунок перегляду розміру ставок за оренду землі для більшості видів її цільового використання;

- забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

- можливість вирішення питань оренди землі на території міста в межах чинного законодавства України.

Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових гавань:

- удосконалення місцевих нормативних актів з регулювання земельних відносин;

- впровадження диференційованих підходів до розрахунку орендної плати;

- розробка системи моніторингу ефективності використання земель ресурсів міста в розрізі видів використання і планування використання з урахуванням перспектив розвитку міста.

6. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті із них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.

Альтернативою прийняття запропонованого проекту може бути відмова від введення в дію запропонованого регулювання та залишення даної ситуації без змін.

Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання та єдиного підходу до визначення розміру орендної плати.

Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття запропонованого акту, який встановлюватиме ставки оренди землі у місті. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним, оскільки чинним законодавством визначено, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють розмір орендної плати за землю.

7. Аргументи переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.

Прийняття міською радою запропонованого регуляторного акту – рішення міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в межах міста Барвінкове» дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

8. Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту.

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

1. Прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість спросити, удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм надання земельних ділянок в оренду.

2. Забезпечення раціонального, ефективного використання земельного фонду міста, методів його оцінки і розрахунків ставок за його використання.

3. Невідкладне оприлюднення нового регулювання на інформаційних стендах та сайті міської ради з метою громадського обговорення проекту регуляторного акту, та надання зауважень та пропозицій від громадськості.

4. Забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру орендної плати за земельні ділянки.

5. Укладення договорів (додаткових угод) оренди земельних ділянок.

6. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Впровадження регулювання організаційних відносин, пов’язаних з передачею в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності територіальної громади міста та відносин між орендодавцями та орендарями шляхом прийняття запропонованого рішення надасть можливість:

- привести діючі договори оренди землі відповідно до вимог чинного законодавства;

- поповнення бюджету міста;

- здійснення якісного планування та прогнозування надходжень від оренди землі при формуванні міського бюджету;

- простота і доступність даного регуляторного акту.

10. Вигоди, які виникають внаслідок дії регуляторного акту.

 

Субєкти підприємницької діяльності

Місцева влада

Населення

Вигоди

Орендна плата за землю буде приведена до відповідності згідно з нормами чинного законодавства, рівні умови конкуренції та визначеність відносно розміру орендної плати за землю

Можливе збільшення надходження до бюджету від орендної плати за землю. Більш ефективне використання земель міста. Підвищення якості виконання міських бюджетних програм.

Прозорість дій

Витрати

Збільшення розміру орендної плати за користування землею у деяких орендарів

Витрати пов’язані із збільшенням документообігу

Витрат не передбачається

 

Необхідність переукладання договорів оренди землі, збільшення розміру орендної плати

 

 

11. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

Реалізація запропонованого регуляторного акту не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат органів місцевого самоврядування з бюджету міста. Адміністрування плати за землю проводиться Державною податковою інспекцією. Додаткові витрати на виконання вимог регуляторного акту з боку держави також не передбачено. Усі питання щодо підготовки та переукладення договорів оренди землі здійснюється працівниками виконавчого комітету міської ради.

12. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акту.

 Вплив зовнішніх факторів на виконання регуляторного акту виключається, окрім змін в чинному законодавстві з питань регулювання земельних відносин та оподаткування. При настанні зазначених подій до регуляторного акту будуть внесені відповідні зміни.

13. Визначення показників результативності цього регуляторного акту.

Показники результативності зазначеного регуляторного акту визначаються за наступним критерієм:

- розмір надходжень від орендної плати за землю;

- кількість додаткових угод, укладених до договорів, розмір орендної плати за якими переглянуто;

- рівень інформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб стосовно основних положень регуляторного акту.

14. Обгрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта та переліку заходів, спрямованих на відстеження дії регуляторного акта.

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні зміни, або доповнення.

Відстеження результативності даного регуляторного акту буде здійснюватись за допомогою наступних заходів:

- аналіз надходжень до бюджету міста;

- аналіз інформації відділу земельних відносин та соціальних питань щодо кількості укладених договорів (додаткових угод).

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись шляхом використання даних відділу земельних відносин та соціальних питань Барвінківського виконавчого комітету міської ради, Барвнківського відділення Ізюмської ОДПІ, ГУ Міндоходів у Хаоківській області.

Згідно ст.. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 6 місяців з дня вступу даного регуляторного акту в силу, повторне – через рік з дня набрання чинності, та періодичне – через 3 роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акту.

Пропозиції та зауваження відносно даного регуляторного акта будуть прийматися протягом одного місяця з дати оприлюднення проекту рішення міської ради та аналізу регуляторного впливу проекту даного рішення.

Спеціаліст з юридичних питань

 та регуляторної політики                                                                   О.Л.Лямцев